تصویر وام دهی شخص به شخص

وام دهی شخص به شخص

کد کالا: 101091001
۷۰۰,۰۰۰ ریال

طی سالیان اخیر مفاهیم و فناوری‌های جدیدی در حوزه بانکداری ظهور کرده است که بانکداری متداول را با یک تحول بزرگ روبرو کرده است. مفاهیمی مانند بانکداری اجتماعی یا فینتک‌ها، ظرفیت‌های جدیدی را فراروی اقتصادهای جهانی گذاشته اند که می‌تواند جنبه های کمتر توجه شده همچون وام‌های خرد برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و نیازهای خرد را پوشش دهد. با نگاهی به صنعت بانکداری نیز متوجه انقلاب گسترده در این صنعت در جهان هستیم و با ظهور فناوری های جدید شاهد حرکت به سمت رویکرد جدیدی از بانکداری خواهیم بود که مهم‌ترین اثر این پدیده حذف شعبه‌های فیزیکی بانکها و گسترش بانکداری الکترونیک است. در این میان شاهد بروز و ظهور پلتفرم‌های جدید تأمین مالی هستیم که یکی از این پلتفرم‌ها صنعت وام دهی شخص به شخص(همتا به همتا) است که در سالهای اخیر به عنوان یک رقیب برای سیستم بانکداری سنتی در جهان تبدیل شده است. این صنعت، امکان این را فراهم می‌کند که از طریق تأمین مالی جمعی، افراد بتوانند به یکدیگر وام بدهند. این صنعت به دلیل مزیت‌هایی که دارد باعث کاهش هزینه‌های تأمین مالی، افزایش سرعت تأمین مالی و حذف واسطه‌ها شده است.
در این کتاب به تاریخچه، اهمیت وام‌دهی شخص به شخص و همچنین تبیین مفاهیم اصلی و پایه‌ای در این حوزه پرداخته شده و با بررسی تجربه سایر کشورها در حوزه وام دهی شخص به شخص سعی در گسترش و شناخت روش‌ها و الگوهای تأمین مالی شخص به شخص شده است.
کتاب در پنج فصل تنظیم گردیده است:
فصل اول: جایگاه وام‌دهی شخص به شخص در نظام تأمین مالی جمعی
فصل دوم: تعاریف، ابزارها، قوانین و مطالعه موردی کشورها
فصل سوم: پیشرفت و توسعه وام‌دهی شخص به شخص
فصل چهارم: نحوه اعتبارسنجی و رتبه بندی در سامانه‌های P2P
فصل پنجم: صنعت وام‌دهی شخص به شخص در ایران
چاپ اول کتاب «وام‌دهی شخص به شخص بستری برای تأمین مالی کسب و کارها» توسط محمد رحیمی کلیشادی و علی‌اکبر بهنیافر در 147صفحه نگاشته شده و انتشارات بورس در زمستان 99 کتاب را به قیمت50هزار تومان منتشر کرده است.

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال