تصویر صندوق‌های سرمایه‌گذاری/ تاج‌بر

صندوق‌های سرمایه‌گذاری/ تاج‌بر

صندوق های سرمایه گذاری

در یک تعریف عمومی، صندوق سرمایه گذاری عبارت است از: 《 نهادی مالی که از یک کاسه کردن وجوه سرمایه گذاران تشکیل می شود و هدف از تشکیل آن ، به کارگیری این وجوه در دارایی های مالی ( اوراق بهاداری از قبیل سهام ، اوراق قرضه ، ابزارهای مالی بازار پول و سایر دارایی های مشابه) به منظور کسب سود و تقسیم سود حاصل شده بین سرمایه گذاران است. 》

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مزایای متعددی را برای سرمایه گذار فراهم می کند. بیشتر کارشناسان و دست اندرکاران بازار بورس به سرمایه گذاران و خصوصا سرمایه گذاران غیر حرفه ای ، توصیه می کنند که از ورود مستقیم به بازار سرمایه و خرید سهام شرکت ها خودداری کنند و از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند.

علت این توصیه مزیت هایی است که سرمایه گذاری در صندوق نسبت به خرید و فروش سهام برای سرمایه گذاران در بر دارد و در بازار نیز مشاهده می شود کسانی که در صندوق های سرمایه گذاری وجوه خود را به کار گرفته اند، با صرف هزینه و وقت کمتر ، بازدهی رضایت بخشی را کسب کرده اند و پیش بینی می شود صندوق ها در آینده ای نه چندان دور نقشی پر رنگ تر از شرکت های سرمایه گذاری را در بازار به عهده بگیرند. با این وجود ، خیل عظیم افرادی که روزانه به این صندوق ها و یا سازمان بورس و اوراق بهادار و یا سایر نهادهای وابسته به بازار سرمایه مراجعه می کنند و به طرح سوالات اولیه در خصوص صندوق های سرمایه گذاری می پردازند ، بیانگر عدم تکافوی اطلاع رسانی در این زمینه است. در این کتاب کوشش شده با زبانی ساده منبعی جامع برای معرفی صندوق ها  ارائه شود . کتاب شامل فصل های زیر می باشد:

  • فصل اول : معرفی صندوق های سرمایه گذاری
  • فصل دوم : تاریخچه صندوق های سرمایه گذاری
  • فصل سوم : انواع صندوق های سرمایه گذاری
  • فصل چهارم : نحوه سرمایه گذاری در صندوق ها
  • فصل پنجم : توصیه هایی برای سرمایه گذاران صندوق ها

در چاپ دوم کتاب در کنار بروز رسانی مطالب گذشته ، صندوق های نوظهور و ساز و کار آن ها نیز معرفی شدند تا با حفظ جامعیت ، مرجعی برای افرادی که قصد آشنایی با صندوق ها و سرمایه گذاری در آن ها را دارند فراهم شود.

کتاب صندوق های سرمایه گذاری توسط علیرضا تاج بر به رشته تحریر در آمده و انتشارات بورس آن را به چاپ رسانده است.

نام کتاب: صندوق های سرمایه گذاری

مولف: علیرضا تاج بر

نوبت چاپ: دوم

قطع: رقعی

تعداد صفحات: ۱۳۸ ص

نوع جلد: شمیز

شابک : ۹۷۸-۶۰۰-۵۹۵۹-۹۶-۳

 

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال