تصویر تابلوخوانی کاربردی در بورس

تابلوخوانی کاربردی در بورس

آشنایی بیشتر مردم کشور با بازار سرمایه و بورس در سالهای اخیر، باعث افزایش استقبال از این بازار شده است. شناخت فرصت‌ها و اجتناب از تهدیدها برای فعالیت در چنین بازاری ضروری است و مهم‌ترین ابزار برای کاهش تهدیدها در بورس، بالابردن دانش و آگاهی در بازار و شیوه‌های مختلف تحلیل سهام و مدیریت سرمایه است.
در این کتاب ضمن بیان چرایی و ضرورت تابلوخوانی، ابتدا به مقوله تابلوخوانی مقدماتی و آشنایی و تعریف آیتم‌های مختلف تابلوی معاملاتی سهام پرداخته شده و در ادامه با ورود به مبحث تابلوخوانی پیشرفته به چگونگی استخراج و تحلیل داده‌های تابلوی معاملاتی و نتیجه‌گیری از آن پرداخته شده و در نهایت در قالب یک مثال جامع با بررسی یکی از سهام بازار به صورت گام به گام نسبت به تمرین مباحث تابلوخوانی اقدام شده است.
بدین صورت کتاب حاضر در سه بخش تألیف وگردآوری شده است:

  1. تابلوخوانی مقدماتی که به تعریف تابلوخوانی و معرفی انواع تابلوها  از جمله تابلوی اصلی بورس اوراق بهادار تهران  و آشنایی با اجزای مختلف تابلوی معاملاتی می‌پردازد.
  2. تابلوخوانی پیشرفته که در این بخش به مباحث کاربردی و پیشرفته در تابلوخوانی، چگونگی تحلیل داده‌های تابلو، نتیجه گیری و معامله بر اساس آن‌ها اشاره شده است.
  3. در بخش نهایی کتاب با طرح کردن مثال به صورت گام به گام، چگونگی تحلیل داده‌های تابلو و استفاده از آنها جهت انجام معامله آموزش داده شده است.

نویسنده اشاره می‌کند که اگرچه بهره‌گیری از تابلوخوانی در تلفیق با سایر روشهای تحلیلی می‌تواند اثربخشی آن تحلیل‌ها را بالا برده و تا حد زیادی از خواب سرمایه و نیز اشتباهات تحلیلی بکاهد، ولی خود نیز به تنهایی و در قالب یک روش تحلیلی می‌تواند ملاک معاملات قرار گیرد.
چاپ نخست کتاب «تابلوخوانی کاربردی در بورس» به قلم حسنعلی رزمی در 99صفحه توسط انتشارات بورس در زمستان 99 منتشر گردید. 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال