چرا من دولتمند و پولدار نیستم؟

 

یکی از بهترین کتاب هایی که خواندنش در دوران جوانی و زودهنگام لازم و ضروری است( البته بعد از کیمیاگر 😊) کتاب کوچکی است که مفاهیم بزرگی دارد.

من خودم دیر به خواندنش رسیدم، اما سعی کردم به هرکسی که مشتاق و علاقه مند مطالعه و اندیشیدن درباره خود و زندگی اش است معرفی کنم .

کتاب از نویسنده ای انگلیسی است که عمر چندان طولانی ای نداشته و به گمانم در48 سالگی به دیار باقی شتافته(به نقل از فیدیبو) .

 مارک فیشر اغلب داستان های کوتاه اما پرمحتوا را با زبان ساده در کتاب هایش می آورد.  امروز درباره این کتاب که با عنوان "حکایت دولت و فرزانگی "(Instant Millionaire)  در ایران ترجمه شده و خواندنش وقت چندانی از ما نمی‌گیرد، صحبت می‌کنیم.

 

حکایت دولت و فرزانگی  یکی از مشهورترین کتاب‌های  روانشناسی و موفقیت است که برای اولین بار در سال 1990 منتشر شده و در سراسر جهان فروش بسیار خوبی داشته و در ایران هم ترجمه‌های فارسی مختلفی از این کتاب در بازار موجوداست.این را هم بگویم که، این کتاب یکی از مشهورترین کتاب‌های مارک فیشر در جهان است.

آخرین کتاب فیشر با نام عجیب و غریب (The Weird and the Eerie) تنها دو هفته قبل از مرگش منتشر شد. در این کتاب به بررسی آثار نویسندگان بزرگی همچون اچ.جی. ولز، دافنه دو موریه، مارگارت اتوود و همین طور فیلم هایی از استنلی کوبریک و کریستوفر نولان پرداخته شده است. همچنین، بعد از مرگ فیشر کتابی با عنوان کی-پانک منتشر شد که مجموعه ای از نوشته های اوست که بخشی از آن در وبلاگش هم قرار گرفته است(همان فیدیبو).

اما چرا این کتاب برای خواندن مناسب و لازم به نظر می رسد؟

تا بحال شده در رویاهاتان خودتان را فرد ثروتمند و دولتمندی تصور کرده باشید؟

من اغلب در تخیل و تصوراتم بارها خودم را پولدارترین فرد روزگار دیدم و ساعت ها به اینکه چه کارهایی می تونم بکنم فکر کرده ام و غرق در افکارم شدم.

اما اگر یک مقدار عقب تر و بیرون از این تخیلات بایستیم و نگاه کنیم می بینیم انگار یک قسمت از کار می‌لنگد. خب اغلب کتاب هایی که در روانشناسی موفقیت و ثروت و شادی و غیره نوشته شده همیشه به ما یاد داده که اگر ذهن خودمان را درگیر یک موضوع کنیم و برایش تلاش کنیم، حتما به آن می‌رسیم . پس چرا من که اینقدر دربدر پولدار شدن و ثروتمند شدن هستم همیشه فقط در تخیل و توهم و رویا و خواب( البته درخواب هم پولدار نبودم ) باید خودم را پولدار ببینیم و در عالم واقع چندان آهی در بساطم نیست؟

این پرسش، پاسخ های زیادی هم دارد و اصولا به تعداد آدم های روی زمین می توانید پاسخ های متنوع و رنگارنگی پیدا کنید.یکی از آن پاسخ ها را در این کتاب خواهید خواند.

کتاب داستان ماجراجویی یک جوان برای بدست آوردن ثروت است و راهنمایی های مرد ثروتمندی که مانند سقراط  پرسش هایی را برای ذهن جوان و خواننده می‌آفریند.

 

پرسش آغازین این مسیر برای دست یافتن به ثروت و دولت این است که" آیا باور داری که برای دولتمند شدن اسرار و رازی وجود دارد؟ "

و اگر پاسخت مثبت است" چقدر حاضری برای به دست آوردن این اسرار بپردازی ؟"

در سفر ذهنی و گفتگوی دونفره ای که برای یافتن  پاسخ ها در پی می گیریم  نکات تازه ای از ذهن و جان خودمان  نیز کشف خواهیم کرد.

با خواندن کتاب حکایت دولت و فرزانگی پاسخ برخی از پرسش هایی که در ذهنمان داریم را به دست می آوریم و پرسش های بهتر و عمیق تری برای اندیشیدن و یافتن مسیر ثروت و مکنت و دولت در جانمان شکل می‌گیرد.

اصولا داستان ها ظریف ترین شکل بیان حقایق هستند .این کتاب ذهن نیمه هشیار ما را درگیر خود کرده و از طریق آن ارتباط بسیار خوبی با خود و خواسته هایمان برقرار می کنیم و زندگی را از زاویه دیگری می نگریم .

کتاب را حتما بخوانید مخصوصا در سنین نوجوانی و جوانی تا در سنین پیری مثل من در رویای پولداری و درآمد و دولت نباشید.

 

با ما همراه باشید.

ایمیل: weblog@boursepub.ir

اینستاگرام: https://instagram.com/boursepub.ir

نظر خود را بنویسید